2013. július 5., péntek

Gitár projekt

Pár hónapja vettem egy régi régeni Hora elektromos gitárt. Pontosan nem tudom, hogy mennyire régi, én a 90-es évekre tippelnek, szóval kb. 15-20 éves lehet. Nemrég nekiláttam, hogy "megcsináljam". Persze funkcionális volt mikor vettem, de elképesztő volt látni, hogy gyárilag (!) rosszul voltak feltéve a kulcsok, a hangszedők túl alacsonyan voltak és nem volt állítható a magasságuk, és még sorolhatnám.
A következőket módosítottam/módosítom a hangszeren:

  • Kicseréltem a kulcsokat olcsó Ibanez kulcsokra, amit az Ibanezemről szedtem le (arra pedig vettem Jackson kulcsokat)
  • A két single-coil hangszedőből csináltam egy humbuckert úgy, hogy a két tekercs egymás alatt van; kíváncsi vagyok, hogy milyen hangja lesz. Ez lesz a bridge hangszedő.
  • Az Ibanezből már régen kiszedtem a neck humbuckert és lecseréltem egy Seymour Duncan SH-1 '59-re. Tehát az fog felkerülni erre.
  • A 250-es potmétereket lecserélem 500-asokra.
  • Kellene még egy kapcsoló, amivel állítom a bridge humbuckert, hogy single-coil vagy sorba-, illetve párhuzamosan kötött humbuckerként működjön.
Egyelőre kivéstem a felső humbucker helyét és kivágtam a pickguardot.
Jelenleg így néz ki a test és a nyak:



Nincsenek megjegyzések: