2010. december 22., szerda

Filmek

Az IMDb kitette a 2010-es év top 25-ös listáját a felhasználók értékelései alapján.
Gondoltam én is megírom, hogy szerintem mely (2010-es) filmek voltak a legjobbak és a legrosszabbak; a legrosszabbakat valahogy úgy kell érteni, hogy "a nagyon várt és nagy csalódást okozó filmek".

Top 10:

I Love You Phillip Morris (2009)
You Will Meet a Tall Dark Stranger
Toy Story 3
Catfish
Babies
How to Train Your Dragon
Scott Pilgrim vs. the World
Red
Machete
The Kids Are All Right

Bottom 10:

Predator
Piranha
The American
The Karate Kid
Saw 3D
Salt
Splice
The Wolfman
The Book of Eli
Legion

Ja, és nincs sorrend, csak úgy oda vannak dobva, ezért is nincsenek számozott listában :)
Amivel egyébként nagyon nem értek egyet, az az Inception első és a The Social Network harmadik helyezése - én jóval hátrább pakolnám őket -, illetve az Unthinkable bekerülése a topba.

11 megjegyzés:

Attila T. Áfra írta...

Érdekes lista. :) Ezek közül hármat még nem láttam, de be fogom pótolni. Az én Top 10 listám így néz ki (szintén random sorrendben):

Sin Nombre
Shutter Island
The Road
Dogtooth
The Ghost Writer
Inception
The Red Riding Trilogy
The Social Network
Carlos
The Disappearance of Alice Creed

A Social Networkot én sem tenném első helyre. Pedig nagyon úgy néz ki, hogy be fogja söpörni a legfontosabb (?) díjakat.

A legtöbb vetélytársát még nem is láttuk. Január-februárban meglepően sok lesz itt a mozikban: Hereafter, 127 Hours, True Grit, Black Swan (főleg erre vagyok kíváncsi).

Amúgy BUÉK! :)

Attila T. Áfra írta...

Hmm. Túl sok minden maradt le a listámról. :) Ezek a "különdíjasok":

Up in the Air
Toy Story 3
How to Train Your Dragon
The Kids Are All Right
Micmacs
Cairo Time
The Expendables
Scott Pilgrim vs. the World
Kick-Ass
Somewhere
Un prophète
I Love You Philip Morris
El secreto de sus ojos

miafranc írta...

Huh, köszi a sok filmcímet, asszem nekem is lesz mit megnéznem :)
Amúgy a Black Swan már megvan DVDRip-ben; egész jó is lett, bár én egy kicsit többet vártam tőle.

Attila T. Áfra írta...

A Black Swan nekem moziban nézős lesz. :)

Tegnap láttam egy 2010-es ausztrál filmet, és hát... hűha. Simán Top 3-ba való (minimum). Animal Kingdom. Nagyon erős film, must see!

miafranc írta...

Sajnos nem moziban nezős. Legalábbis nekem. De te tudod. Szerintem az ilyen filmet rosszabb moziban nézni, mint otthon a gépen/tévén.

Attila T. Áfra írta...

Mire érted, hogy "ilyen filmet"?

miafranc írta...

Habár mozifilm, kissé közelebb áll a művész- mint a komersz filmekhez. A hangulata általában nem jön át úgy, ahogy kellene. Nekem az abszolut moziban nézős film az az Expendables vagy az Avatar.

miafranc írta...

De igazán nem akarlak lebeszélni a moziról :)

Attila T. Áfra írta...

Van benne valami amit mondasz. :) Művészfilmeket nem árt intimebb körülmények között nézni. Megvan az otthoni filmnézésnek is a varázsa, viszont nekem a mozi nem csak a blockbusterek számára van fenntartva. :)

Sőt, örülök, hogy néha bemutatnak kevésbe kommersz filmeket is. Sajnos egyre kevesebbet. Ki szeretném használni a lehetőséget. Persze körülményektől függ, de általában számomra a mozi egy különlegesebb élményt ad ilyen filmeknél is. Otthon akármikor nézhetek filmet, de moziba nem akármikor és akármire megyek el.

Amúgy olyan komolyan fényképezett filmekből mint a Black Swan nem szívesen nézek meg DVD Rip-et. 720p a minimum. :)

Téged maga a mozi zavar vagy esetleg a közönség, a tömeg?

Attila T. Áfra írta...

Ja és mi van akkor a TIFF-el? :)

miafranc írta...

Hehe, a mozi is meg a tömeg is.
Amúgy TIFF-re ritkán járok, mert mindig kifogom az unalmas filmeket :D